Nieuwsmedia

Het Laatste Nieuws is de onbetwistbare nummer 1 in het Vlaamse dagbladlandschap. Deze krant brengt elke dag blikverruimend (inter)nationaal nieuws en een flinke brok lokale berichtgeving. De grote sportredactie zorgt dagelijks ook voor een uitgebreide sportkrant met internationaal en lokaal nieuws.

NINA is het glossy vrouwenblad dat elke week bij de weekendkrant van Het Laatste Nieuws zit. Alles dat mooi, stijlvol en fijngevoelig is, komt aan bod in NINA. Het magazine is toegankelijk en warm en brengt positieve verhalen. Elke week trakteert NINA haar lezers op interviews met bekende en onbekende Vlamingen, nieuws over lifestyle, mode, beauty, relaties en lekkere gerechten. 

HLN.be/7sur7.be is de grootste nieuwssite van België. De redactie brengt 24 uur op 24 nieuws uit binnen- en buitenland. De site is opgedeeld in verschillende redactionele kanalen: van sport over buitenlands nieuws tot showbizz. Dankzij redacties in Brussel, Sydney en Los Angeles speelt HLN.be/7sur7.be heel snel in op de voortdurende instroom van nieuws, en dat de klok rond. 

De Morgen bereikt een upscale lezerspubliek en staat voor scherpe reportages, diepgaande interviews en indrukwekkende fotografie. Met een gezonde dosis tegendraadsheid brengt de krant achtergrond en duiding bij het nieuws. De Morgen biedt de lezer ook een ruim aanbod cultuurnieuws. 

DM Magazine, het magazine bij de weekendkrant van De Morgen, besteedt aandacht aan thema's zoals wonen en interieur, reizen, relaties, mode en koken. Het magazine bestaat uit twee delen: het eerste deel brengt de beste interviews met een open blik en een werelds karakter, het tweede deel inspireert de lezer met een flinke brok lifestylecontent, in de typische stijl van De Morgen. 

DeMorgen.be is de upscale nieuwssite van de gelijknamige krant. Deze website focust op actualiteit, financiën en cultuur. Net zoals bij de krant De Morgen biedt de redactie van DeMorgen.be ook duiding en opinie bij het nieuws. Samen met HLN.be is DeMorgen.be een van de best bezochte krantensites.

Magazines

Dag Allemaal is leider op de Vlaamse magazinemarkt en is het meest gelezen magazine van België. De redactie brengt wekelijks exclusieve primeurs over binnen- en buitenlandse sterren, intense verhalen uit het leven van onbekende Vlamingen, actualiteit en praktische rubrieken. 

Joepie is het enige tienermagazine in België. De helft van de 12- tot 17-jarige meisjes in Vlaanderen leest Joepie elke maand. De maandelijkse Joepie is een kanjer van 100 pagina's, die elke laatste woensdag van de maand in de winkel ligt samen met een cadeautje voor de lezeressen. Daarnaast heeft Joepie een eigen kanaal op HLN.be en een app, die tieners op de hoogte houdt van het hotste celebnieuws wereldwijd. Twee keer per dag geeft de redactie de app-gebruikers een update: om 7u voor ze naar school vertrekken én om 16u als ze thuiskomen. 

Goed Gevoel is gemaakt voor en door vrouwen en is het meest gelezen maandblad van Vlaanderen. Het magazine informeert lezers over thema’s zoals gezondheid, psychologie, relaties en lifestyle. Praktische artikels bieden de lezeres een concreet antwoord op haar vragen en mooie, ontroerende reportages brengen haar aan het lachen of huilen. 

TV Familie is een showbizzblad dat actieve vrouwen een heerlijk ontspanningsmoment biedt. Het magazine heeft een glossy en gedurfde uitstraling en bereikt vooral vrouwen tussen 25 en 40 jaar. Naast showbizznieuws vind je in TV Familie ook stijlspecials en het verslag van talrijke party’s. 

Story brengt straffe verhalen uit Vlaanderen, met de nadruk op het leven van BV's op en naast de rode loper. Daarnaast komen ook gewone Vlamingen met een aangrijpend verhaal aan bod. En dat op een positieve en herkenbare manier, toegankelijk voor iedereen. In het hart van het magazine vinden lezers elke week de bijlage 'Storywood'. Daarin brengt de redactie alle hot topics uit Hollywood en de nieuwste trends op het vlak van mode, beauty en gezond leven. 

Humo brengt spraakmakende coverstory's en onthullende interviews en dossiers. En dat met een kenmerkende aanpak: betrouwbare info, humor en kritiek in combinatie met een flinke dosis zelfrelativering. Verder wordt de lezer elke week getrakteerd op stukken over sport, film, pop- en jongerencultuur, snedige columns en eigenzinnige boeken-, concert-, festival- en cd-besprekingen. De Humo-community is actief via verschillende kanalen: via het magazine, de 'Wild Site', Facebook, Twitter en apps. Ook via festivalstands en eigen events (Humo's Comedy Cup, Humo's Rock Rally en Humo's Popquiz) laat het magazine van zich horen. 

Vitaya richt zich elke maand tot de rationele, drukbezette vrouw die bewust consumeert en bewust geniet. Met up-to-date informatie, expertadvies en 1.001 tips om het leven gemakkelijker te maken, is Vitaya vooral een praktisch maandblad. Daarbij komen alle domeinen van het dagelijkse leven aan bod: mode, wonen, koken, gezondheid, beweging en nieuwe thema's zoals consumenteninformatie, budgettips en recht. Bovendien zitten er in elke Vitaya kortingbonnen waarmee de lezers meteen veel geld kunnen besparen. 

TeVe-Blad is een overzichtelijke programmagids met uurroosters van vijftig zenders. Het magazine heeft een handig klein formaat en biedt vier bladzijden tv-tips per dag, een dagelijkse filmwijzer, achtergrondinformatie bij de favoriete programma's van de kijkers, een soapwijzer, nieuws van de sterren, een overzicht van docu- en sportprogramma's en een selectie van digitale toppers.

Goesting is de stijlvolle opvolger van DM.city en Xtra Magazine. In dit regionaal lifestylemagazine focust de redactie maandelijks op de leuke, opwindende en lekkere dingen van het leven. Goesting zit maandelijks bij Het Laatste Nieuws en De Morgen en wordt ook via displays gratis in heel Vlaanderen verdeeld. De redactie vertelt de lezers in interviews, prikkelende reportages en kritische recensies wat er hot and happening is in de regio.

gespecialiseerde websites

Tweakers.be is de grootste technologie- en elektronicasite van Nederland en België. Tweakers bestaat al sinds 1998 en werd in 2012 overgenomen door De Persgroep. In september 2014 werd de website, die van oorsprong Nederlands is, ook in België gelanceerd. Tweakers.be bevat nieuws, reviews, een product- en prijsvergelijker (Pricewatch) en een forum met een grote en actieve community. In 2009, 2011, 2012 en 2013 werd Tweakers door het Nederlandse publiek verkozen tot Website van het Jaar en tot Beste (en populairste) Vergelijkingssite.